Usługi dodatkowe

 

  1. Interwencje w zagranicznych Urzędach Skarbowych / Kasach Rodzinnych / Zakładach Pracy
  2. Księgowość niemiecka (Gewerbe)
  3. Rejestracja konta bankowego w duńskim NEM konto
  4. Odzyskanie dokumentów pracowniczych z Holandii, Austrii i Niemiec
  5. Wykonywanie polskich deklaracji skarbowych / korekty zeznań
  6. Porady prawne niemieckiej kancelarii prawniczej
  7. Realizacja czeków urzędowych z UK, Irlandii i USA
  8. Tłumaczenia przysięgłe dokumentacji na j. angielski i niemiecki

 

 

Interwencje w zagranicznych Urzędach Skarbowych / Kasach Rodzinnych / Zakładach Pracy

Pracując poza granicami kraju często trudno nam się odnaleźć w sytuacji, kiedy mamy załatwić coś w urzędzie skarbowym czy kasie rodzinnej, a nawet zakładzie pracy. Jesteśmy po to, aby Ci pomóc.

W czasie wykonywania rozliczeń podatkowych lub podczas wnioskowania o zasiłek rodzinny można spotkać się z nieprzychylnością urzędników i brakiem możliwości uzyskania niezbędnych informacji. Zdarza się również, że ich nastawienie może być powodem niezałatwienia ważnych spraw lub utraty szansy uzyskania świadczeń.

Aby zapobiec opisanym sytuacjom, zawsze staramy się być na bieżąco z informacjami, które zagraniczne urzędy przekazują naszym Klientom. Dzięki temu jesteśmy w stanie podjąć właściwe działania pozwalające na skuteczne wykonywanie usług.

Na życzenie Klienta możemy wykonać interwencje w zagranicznym urzędzie skarbowym, zakładzie pracy, niemieckiej Kasie Rodzinnej, norweskim NAV, itp. poprzez:

  • kontakt telefoniczny lub e-mailowy w Twojej sprawie, aby uzyskać pełen dostęp do informacji;
  • przygotowywanie pism korygujących i wyjaśniających;
  • kontakt z Twoim zakładem pracy w celu uzyskania niezbędnych dokumentów, które są potrzebne do uzyskania zwrotu podatku lub zasiłku rodzinnego;
  • kontakt z niemiecką Kasą Urlopową w sprawie wyjaśnienia kwestii związanych z rozliczeniem ULAG oraz odzyskanie niemieckiej karty urlopowej;
  • profesjonalną interpretację i/lub tłumaczenie dokumentacji, które otrzymałeś/aś z zagranicznego urzędu;
  • odpowiadanie na otrzymane pisma do zagranicznych urzędów;
  • sporządzanie w Twoim imieniu oraz wysyłanie odwołań od już wydanych przez urzędy niekorzystnych decyzji podatkowych, itp.
  • przejmowanie Twoich spraw urzędowych będących w toku postępowania oraz doprowadzenie ich przebiegu do końca.

 

Dokładamy wszelkich starań do tego, aby nasze interwencje przynosiły możliwie jak największe korzyści naszym Klientom. Wiemy doskonale jak wiele stresu oraz pieniędzy mogą kosztować tego typu sprawy, stąd zachęcamy, aby w żadnym wypadku nie zwlekać i skontaktować się z nami. Warto zwrócić się o poradę do naszych doradców, którzy od lat pomagają zagranicznym pracownikom rozwiązywać problemy finansowo-podatkowe poza granicami naszego kraju.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące interwencji w zagranicznym urzędzie to zachęcamy do kontaktu z nami i skorzystania z naszych usług.

 

Księgowość niemiecka (Gewerbe)

Coraz więcej Polaków wyjeżdżających na Zachód decyduje się na otworzenie własnej działalności gospodarczej na terenie Niemiec. Samozatrudnienie w Niemczech przynosi im wiele korzyści prawno-finansowych. Często zdarzało się, że po latach pracy jako pracownicy sezonowi lub kontraktowi decydowali się oni na swój własny biznes. Najczęstszą barierą, o której mówią osoby planujące zakładać działalność gospodarczą na terenie Niemiec jest strach przed rozliczeniami podatkowymi za granicą. Warto wiedzieć, że z nami możesz otworzyć i prowadzić firmę na terenie tego kraju bez obaw o urzędowe przepisy i zobowiązania niemieckiego fiskusa. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty, dzięki której Ty możesz prowadzić biznes w Niemczech, a formalnościami zajmiemy się my.

Korzystając z naszego doświadczenia bez problemu będziesz mógł/mogła rozpocząć prowadzenie własnej działalności gospodarczej na terenie Niemiec. Na początek służymy poradą w zakresie rejestracji Twojej firmy, a następnie z przyjemnością poprowadzimy za Ciebie pełną księgowość. Dzięki takiemu rozwiązaniu Ty będziesz mógł skupić się tylko i wyłącznie na świadczeniu swoich usług, a my zajmiemy się całą resztą.

Nasza oferta obejmuje między innymi:

  • usługi doradcze z zakresu rejestracji działalności gospodarczej na terenie Niemiec;
  • wypełnianie niezbędnych dokumentów wymaganych w czasie zakładania własnej firmy w Niemczech;
  • prowadzenie pełnej księgowości Twojej firmy w Niemczech;
  • korespondencję w Twoim imieniu z urzędami oraz instytucjami państwowymi;
  • przesyłanie Twojej dokumentacji do niemieckich urzędów;
  • bieżące weryfikowanie poprawności Twojej dokumentacji firmowej zgodnie z niemieckimi przepisami;
  • sporządzanie rozliczeń podatkowych;

.

Dzięki współpracy z nami nie będziesz musiał/a martwić się o sprawy urzędowe, dokumentację czy kwestię rozliczeń firmowych. Zapewnimy Ci w pełni profesjonalną obsługę i pomoc, na jaką możesz liczyć nawet w najtrudniejszych sytuacjach.

Zaplanuj swoją przyszłość w Niemczech, rozpoczynając prowadzenie działalności gospodarczej z naszą pomocą. Zachęcamy do kontaktu, aby móc pomóc Ci znaleźć najlepsze rozwiązania już na starcie Twojego biznesu.

Pomoc

Coraz częściej Polacy, którzy emigrują za Odrę otwierają działalność gospodarczą na terenie Niemiec. Przed podjęciem takiej decyzji warto jednak zapoznać się z obowiązującymi w Niemczech przepisami, aby mieć pewność, że taki start przyniesie nam same korzyści. Poniżej prezentujemy listę najczęściej zadawanych pytań dotyczących otwierania działalności w Niemczech.

Kto może złożyć wniosek o otworzenie działalności gospodarczej w Niemczech?

Istnieją dwa warunki, które należy spełnić. Trzeba mieć stałe zameldowanie za Odrą oraz mieć ukończony 18 rok życia. Tylko osoby pełnoletnie mogą świadczyć tu usługi oraz sprzedawać produkty. Z kolei stały meldunek w Niemczech jest wymagany nie tylko przy otwieraniu własnej firmy, ale również chcąc uzyskać dodatkowe korzyści z zatrudnienia u niemieckiego pracodawcy, czy też świadczenia z niemieckich urzędów.

Co muszę wiedzieć przed zarejestrowaniem firmy za Odrą?

Poza warunkami pełnoletności i stałego meldunku na terenie Niemiec warto zapoznać się z przepisami pracy w Niemczech, aby zweryfikować, czy branża w jakiej zamierzasz działać nie wymaga od Ciebie uzyskania dodatkowych zezwoleń czy koncesji (tzw. rejestr rzemieślniczy). Dla przykładu, jest tak w niemieckiej branży motoryzacyjnej czy też budowlanej.

Czy opłaca się rejestrować firmę w Niemczech?

Stosunkowo niskie koszty utrzymania firmy w Niemczech do możliwych do osiągnięcia dochodów sprawia, że wielu Polaków mając wybór w zakresie prowadzenia własnej działalności w Polsce lub na Zachodzie, decyduje się właśnie na Niemcy. Ten kraj jest bardzo dobrą alternatywą dla własnej firmy w naszej ojczyźnie. Biorąc pod uwagę rozwój zagranicznego rynku pracy, wiele niemieckich sektorów w gospodarce jest uważanych za najlepsze na świecie. Praca na własny rachunek w Niemczech może przynieść nie tylko atrakcyjne źródło dochodów, ale również możliwości rozwoju, poznania ciekawych ludzi, zaistnienia na europejskim rynku. To czynniki, które skłaniają Polaków do otwierania własnej firmy właśnie w Niemczech.

Jak zarejestrować własną firmę w Niemczech?

Jeżeli decyzja o otworzeniu działalności gospodarczej na terenie Niemiec już została podjęta to prosimy o skontaktowanie się z naszym biurem, a udzielimy Ci wszystkich wskazówek w jaki sposób od samego początku właściwie zarządzać swoją firmą. Jako firma z wieloletnim doświadczeniem, poprowadzimy Cię przez proces rejestracji Twojej działalności na terytorium Niemiec i pomożemy Ci sprawnie oraz bezproblemowo wykonać wszystkie formalności.

 

Rejestracja konta bankowego w duńskim NEMkonto

Od maja 2012 roku każdy, kto uzyska swój zwrot podatku z Danii otrzyma go z duńskiego urzędu podatkowego tylko i wyłącznie na rachunek bankowy, który będzie zarejestrowany w systemie NemKonto. Aby oszczędzić Twój czas zachęcamy do skorzystania z naszej oferty i zlecenia nam rejestracji Twojego konta bankowego w duńskim systemie.

Zwrot podatku z Danii jaki odzyskujemy dla Polaków legalnie pracujących w krainie Andersena jeszcze do niedawna można było otrzymać w formie czeku lub przelewu na dowolny rachunek bankowy. W chwili obecnej nieposiadanie prywatnego rachunku bankowego uniemożliwia odzyskanie zwrotu podatku z Danii. Dodatkowo, aby pieniądze zostały przelane na Twoje konto, rachunek musi być zarejestrowany w systemie NemKonto.

Co to jest NemKonto?

NemKonto to standardowy rachunek bankowy, który jest niezbędny, jeśli mieszkasz i pracujesz na terenie Danii. System NemKonto pojawił się w ramach ucyfrowienia, czyli digitalizacji duńskiego sektora publicznego. Rachunek bankowy zarejestrowany w tym systemie wykorzystuje się do przekazywania środków z różnych tytułów, np. wynagrodzenia, rozliczonego podatku z duńskim urzędem skarbowym, zasiłku rodzinnego, zasiłku dla bezrobotnych, itp.

Rejestrując swój rachunek w systemie NemKonto możesz mieć pewność co do bezpieczeństwa przesyłanych informacji.

W jaki sposób możliwa jest rejestracja rachunku bankowego w duńskim NemKonto?

Rejestracja rachunku w NemKonto możliwa jest w każdym banku w Danii. Najistotniejszą sprawą jest tutaj wskazanie numeru rachunku bankowego na jaki duńskie urzędy będą mogły przelewać pieniądze. Z naszą pomocą procedura rejestracji Twojego konta ograniczy się do jednego podpisu na szczegółowo wypełnionym przez nas odpowiednim druku. Następnie podpisany dokument przesyłamy listowanie na adres NemKonto w Danii i oczekujemy na list zwrotny. W odpowiedzi zwrotnej z urzędu otrzymujemy informację w jaki sposób aktywować Twoje NemKonto. Aktywację konta przeprowadzamy w ramach jednej usługi. Procedura rejestracji rachunku w NemKonto oraz aktywacji rachunku trwa około 6 tygodni.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji związanych z rejestracją w systemie NemKonto zachęcamy do skontaktowania się z nami, odwiedzając nas bezpośrednio w biurze, telefonując lub wysyłając wiadomość e-mail.

 

Odzyskanie dokumentów pracowniczych z Holandii, Austrii i Niemiec

Kompletujesz wniosek o zwrot podatku zza granicy i pojawia się problem z brakiem wymaganych dokumentów? Zgłoś się do nas, a pomożemy odzyskać Ci dokumenty pracownicze z Holandii, Austrii czy Niemiec.

Podejmując zatrudnienie za granicą zdarza się tak, że nasi rodacy w dużym stresie związanym z pracą poza naszą ojczyzną nie przykładają uwagi do spraw urzędowych czy też podatkowych. Coraz częściej wielu polskich emigrantów dopiero po powrocie do Polski podejmuje kwestie związane ze zwrotem podatku. Wtedy okazuje się, że przy składaniu wniosku rozliczeniowego, który umożliwiłby im odzyskanie należnych pieniędzy brakuje dokumentów, bez których złożenie wniosku spotka się z odmową. Zdarza się tak, że nie zwracając uwagi na dokumenty otrzymywane od pracodawców czy urzędów za granicą możemy stracić szansę na odzyskanie należnych nam pieniędzy. W związku z tym szczególnie ważne jest, aby podejmując zatrudnienie w Polsce, jak i poza jej granicami kompletować całą dokumentację zarówno w trakcie jego trwania, jak i po jego zakończeniu.

Korzystając z usług naszego biura możesz nieco odetchnąć, ponieważ świadczymy usługę związaną z odzyskiwaniem dokumentów niezbędnych do wniosku o zwrot podatku z Niemiec, Austrii oraz Holandii. Jeżeli z jakiegoś powodu nie posiadasz dokumentacji od swojego zagranicznego pracodawcy, koniecznie skontaktuj się z nami, a kompleksowo zajmiemy się jej odzyskaniem, byś mógł/mogła wnioskować o należne Ci pieniądze.

Odzyskiwanie dokumentów pracowniczych z Holandii

Aby rozliczyć się z holenderskim urzędem podatkowym, w Twojej dokumentacji powinien znajdować się Jaaropgaaf od każdego z pracodawców, u których podejmowałeś/aś legalne zatrudnienie w ciągu rozliczanego roku podatkowego. Jaaropgaaf otrzymuje się od pracodawcy po zakończonym roku podatkowym (który w Holandii jest taki sam jak rok kalendarzowy). Jeżeli nie posiadasz tego dokumentu, skontaktuj się z nami, a dołożymy wszelkich starań by umożliwić Ci uzyskanie zwrotu podatku z Holandii po wcześniejszym odzyskaniu dla Ciebie brakujących dokumentów.

Odzyskiwanie dokumentów pracowniczych z Austrii

Aby móc rozliczyć się z austriackim urzędem podatkowym, będziesz potrzebować Lohnzettel od każdego pracodawcy, u którego podejmowałeś/aś zatrudnienie w trakcie danego roku podatkowego (który w Austrii jest taki sam jak rok kalendarzowy). Jeśli nie posiadasz tego dokumentu, skontaktuj się z nami, by możliwe było jego odzyskanie dla Ciebie. Posiadając Lohnzettel, czyli austriacką kartę podatkową będzie możliwe wnioskowanie o zwrot podatku z Austrii z uwagi na informacje na niej zawarte.

Odzyskiwanie dokumentów pracowniczych z Niemiec

Aby móc rozliczyć się z niemieckim urzędem podatkowym, będziesz potrzebować Lohnsteuerbescheinigung lub jego elektroniczną wersję czyli Ausdruk der Elektronischen Lohnsteuerbescheinigung. Powinieneś/powinnaś gootrzymać po zakończeniu zatrudnienia, na początku kolejnego roku podatkowego (który w Niemczech jest taki sam jak rok kalendarzowy). Jeśli nie posiadasz tego dokumentu, skontaktuj się z nami, abyśmy mogli podjąć kroki zmierzające do jego odzyskania. Dzięki temu będzie możliwe wnioskowanie o zwrot podatku z Niemiec.

Nie pozwól, aby stracić możliwość odzyskania zwrotu podatku zza granicy z uwagi na brak dokumentacji pracowniczej. Dzięki skorzystaniu z naszej oferty uda Ci się odzyskać brakujące dokumenty, jak również rozliczyć się z zagranicznym urzędem podatkowym, co pozwoli Ci otrzymać zwrot podatku z tytułu pracy za granicą. Aby móc skontaktować się z nami, koniecznie odwiedź dział Kontakt.

 

Wykonywanie polskich deklaracji skarbowych / korekty zeznań

Poprawne wykonanie rocznego rozliczenia podatkowego w polskim urzędzie skarbowym wymaga niewątpliwie czasu i conajmniej podstawowej wiedzy podatkowej. Z tego tytułu wiele osób nie podejmuje się samodzielnego rozliczenia i zleca wykonanie tej czynności wykwalifikowanym biurom rachunkowym. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów świadczymy wykonanie polskich zeznań podatkowych z uwzględnieniem dochodów zagranicznych. Skorzystaj z naszych usług i zleć nam wypełnienie swojej deklaracji skarbowej lub wykonanie jej korekty – w przypadku wystąpienia błędu lub terminowego nierozliczenia się z fiskusem.

Z początkiem nowego roku kalendarzowego, który w Polsce jest równoznaczny z rokiem podatkowym wielu z nas myśli już tylko o rozliczeniach z urzędem skarbowym. Korzystając z usług naszych doradców podatkowych możesz złożyć u nas zeznanie, które będzie uwzględniać zarówno dochody uzyskane w kraju, jak i zza granicy.

Zgodnie z polskimi przepisami, jeżeli w danym roku podatkowym podejmowałeś/aś zatrudnienie w kraju, jak i za granicą, masz obowiązek rozliczenia się z polskim urzędem skarbowym i wykazania zagranicznych dochodów Jeżeli pracowałeś/aś wyłącznie poza terytorium Polski w roku rozliczeniowym, to obowiązek złożenia zezniania podatkowego będzie zależny od metody jaką rozliczany jest dany kraj (metoda proporcjonalnego odliczenia lub wyłączenia z progresją). Zdarza się często, że złożenie zeznania podatkowego okazuje się pomocne m.in w celu w wnioskowania o zwrot podatku zagranicznego (głównie z tytułu wymagania przez zagraniczne urzędy skarbowe polskiego zaświadczenia o dochodach). W związku z zawiłościami dotyczącymi polskich przepisów skarbowych, zachęcamy do skorzystania z usług naszego biura, abyś miał/a pewność, że Twoje zeznanie podatkowe zostanie sporządzone poprawnie.

Abyśmy mogli wypełnić Twoje zeznanie skarbowe koniecznym jest posiadanie przez Ciebie następujących dokumentów:

  • jeżeli uzyskiwałeś/aś dochody w Polsce, weź ze sobą odpowiednią deklarację PIT (np. PIT-11 lub PIT-40, itp.);

  • jeżeli uzyskiwałeś/aś dochody za granicą, weź ze sobą dokumenty, jakie otrzymałaś/eś po ustaniu stosunku zatrudnienia, czyli tzw. dokumenty zbiorcze (dla przykładu w Wielkiej Brytanii P45/P60, a w Holandii Jaaropgaaf, itd.) oraz paski płacowe (paski wypłat) tygodniowe, dwutygodniowe czy też miesięczne, jakie otrzymywałeś/aś podczas pracy za granicą (np. payslipy w UK, a w Holandii salarisy, itd.).

    Jeśli nie posiadasz dokumentów pracowniczych w związku z pracą za granicą, koniecznie prosimy o dostarczenie wyciągów bankowych, które poświadczają otrzymany przez Ciebie dochód w czasie Twojego zatrudnienia za granicą.

Jeżeli chcesz rozliczyć się wspólnie z małżonkiem/ką, konieczne będzie dostarczenie wszystkich dokumentów związanych z jego/jej zarobkami zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Pamiętaj, że w swoim rozliczeniu możesz skorzystać z wielu ulg podatkowych. W tym celu skontaktuj się z nami, a nasz doradca podatkowy z pewnością zaproponuje Ci najkorzystniejszą formę rozliczenia z polskim urzędem podatkowym.

Koszt naszej usługi ustalany jest indywidualnie i zależy od przedłożonej dokumentacji.

Porady prawne niemieckiej kancelarii prawniczej

Pracujesz i/lub mieszkasz w Niemczech i potrzebujesz pomocy w rozwiązaniu trudnych spraw przed tamtejszymi urzędami czy organami prawnymi? Polacy, którzy na co dzień przebywają w Niemczech oraz rozliczają się z nami przed polskim i/lub niemieckim urzędem podatkowym mogą za pośrednictwem naszego biura skorzystać również z usług prawnych.

Pomoc prawna ma na celu dążenie do wyjaśnienia różnych spornych spraw z korzyścią dla Ciebie. Może ona mieć miejsce na przykład w czasie ubiegania się o zwrot podatku z Niemiec lub o niemiecki zasiłek rodzinny.

Dzięki wieloletniej współpracy z niemiecką kancelarią prawną, możesz liczyć na kompleksową pomoc z naszej strony w rozwiązaniu spornych i trudnych spraw zarówno na terenie Polski, jak i Niemiec. Oferujemy stały, bieżący dostęp do obowiązujących oraz najnowszych przepisów prawnych i podatkowych w Niemczech.

Za sprawą profesjonalnych porad prawników, z którymi na co dzień współpracujemy masz możliwość starać się o pomoc przy:

  • uzyskaniu niemieckiego obywatelstwa;
  • otrzymaniu świadczeń socjalnych, w tym Kindergeld w Niemczech;
  • rozliczaniu zwrotu podatku z Niemiec;
  • uzyskaniu wsparcia z powodu wypadku na terenie Niemiec;
  • sprawach związanych z rozliczeniem podatkowym niemieckich rent i emerytur;
  • przesiedleniach (sprawy socjalne i mieszkaniowe);
  • sytuacjach związanych z rozwodem, w tym sprawach o przyznanie alimentów;
  • ubezpieczeniach na terenie Niemiec;
  • pozostałych przypadkach, kiedy konieczna jest profesjonalna pomoc prawnika.

Dzięki skorzystaniu z pomocy kancelarii prawnej, będziesz mieć możliwość bronienia swoich racji przed organami prawnymi w Niemczech.

Czy potrzebujesz więcej informacji na temat porad, jakie mogą być udzielane przez niemiecką kancelarię prawną? Prosimy o kontakt z naszym biurem.

 

Realizacja czeków urzędowych z UK, Irlandii i USA

Jeżeli posiadasz czek urzędowy z takich krajów jak Irlandia Południowa, Wielka Brytanii lub Stany Zjednoczone (USA) to skontaktuj się z nami w celu jego zrealizowania. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów dokładamy wszelkich starań do tego, by czas oczekiwania na realizację Twojego czeku nie przekraczał 14 dni, a cała procedura z tym związana była maksymalnie uproszczona.

Potrzebujesz zrealizować swój czek urzędowy?

Wystarczy tylko zgłosić się do nas, a my zajmiemy się wszystkim. Podpowiemy Ci jakie dokumenty przygotować, aby móc zrealizować swój czek, przekażemy go do odpowiedniej placówki bankowej, a następnie przekażemy pieniądze w wygodny dla Ciebie sposób.

Jakie czeki realizujecie?

Obecnie realizujemy czeki zagraniczne, które są wystawione w:

– Wielkiej Brytanii – u nas zrealizujesz czek przesłany Ci w związku ze zwrotem podatku z UK przez przez HM Revenue & Customs (HMRC, czyli brytyjski urząd skarbowy);

– Irlandii Południowej – dzięki naszej pomocy możesz zrealizować czek związany ze zwrotem podatku/ świadczenia USC za pracę w Irlandii wystawiony przez Ireland Revenue;

– Stanach Zjednoczonych – dzięki czemu będziesz mogła/mógł zrealizować czek wystawiony przez Internal Revenue Services (IRS) i uzyskać zwrot podatku federalnego i/lub stanowego.

 

Zdarza się, że odbierając czek z zagranicznego urzędu nie mamy możliwości go zrealizować w danym czasie lub zapominamy o jego posiadaniu. W związku z tym pomagamy przedłużyć jego ważność przez ponowne wnioskowanie o jego wystawienie. Więcej na ten temat znajdziesz w dziale Ponowne wystawienie czeku.

Pobieramy najniższe opłaty za pomoc w realizacji czeków urzędowych. Skontaktuj się z nami, aby móc w pełni cieszyć się z odzyskanych z zagranicy pieniędzy.

Procedura

Korzystając z usług naszego biura w szybki sposób zrealizujesz wystawiony przez zagraniczny urząd podatkowy czek.

Dokładamy wszelkich starań do tego, aby szybko i bez zbędnych formalności zrealizować czeki z:

  • Wielkiej Brytanii z HM Revenue & Customs (HMRC);
  • Irlandii z Ireland Revenue;
  • USA z Internal Revenue Services (IRS).

Cała procedura realizacji czeku z zagranicznego urzędu podatkowego składa się z czterech kroków, aby maksymalnie uprościć formalności z tym związane.

1. Skontaktuj się z nami

Wystarczy, że zgłosisz nam czek do realizacji, kontaktując się z nami w dogodny dla Ciebie sposób, np. poprzez:

  • wypełnienie formularza kontaktowego na naszej stronie internetowej;
  • telefon pod numer: +48 32 297 39 04 lub +48 500 221 797;
  • e-mail: info@jubira-podatki.pl;
  • bezpośrednią wizytę w naszym biurze.

2. Wypełnij dokumenty zgodnie z naszymi instrukcjami

Gdy tylko otrzymamy informację od Ciebie, na Twój adres e-mail lub listownie, wyślemy umowę wraz z instrukcją w jaki sposób należy zrealizować czek. Wydrukuj i podpisz umowę, wypełnij formularz i wraz z podpisanym czekiem oraz kserokopią aktualnego dowodu osobistego, prześlij całość dokumentów listem poleconym na adres naszego biura:

Jubira” F.H.U.

ul. Sienkiewicza 25b/1

41-200 Sosnowiec

woj. śląskie

z dopiskiem „Realizacja czeku” podając kraj, którego dotyczy ta procedura.

3. Przyjmujemy czek do realizacji

Gdy tylko otrzymamy Twój czek oraz dokumenty, niezwłocznie przekazujemy go do realizacji. Dzięki temu procedura realizacji czeku następuje praktycznie natychmiast po otrzymaniu przez nas wszystkich dokumentów.

4. Przelew pieniędzy na konto

W ciągu 14 dni od momentu, kiedy złożymy Twój czek do inkasa w banku, Ty otrzymujesz przelewem pieniądze na swoje Twoje konto bankowe w złotówkach lub przekazem pocztowym. Jeżeli w tym terminie nie wpłyną do Ciebie środki, prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym biurem.

UWAGA: Jeśli Twój czek z Irlandii,USA lub Wielkiej Brytanii stracił ważność lub został zgubiony możemy odzyskać go dla Ciebie ponownie, dzięki czemu ponownie otrzymasz swoje pieniądze. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w dziale: Ponowne wystawienie czeku.

Zachęcamy do współpracy z nami celem realizacji czeków z zagranicznych urzędów. W przypadku dodatkowych pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem.

 

Opłaty

Biorąc pod uwagę nasze wieloletnie doświadczenie, gwarantujemy Ci wysoką jakość świadczonych usług oraz niską cenę, która w przypadku realizacji czeków z zagranicznych urzędów jest bezkonkurencyjna.

Korzystając z naszych usług masz pewność szybkiej i prostej realizacji czeku zagranicznego.

Nasze zalety to między innymi:

  • stała opłata za realizację czeku
  • bardzo korzystny kurs walutowy;
  • pieniądze ze zrealizowanego czasu znajdą się na Twoim koncie w ciągu max. 14 dni;
  • pieniądze z realizacji czeku wypłacimy Ci w złotówkach na wskazane konto bankowe lub przekazem pocztowym;
  • żadnych kolejek, a wszystkie formalności możesz załatwić przez internet;
  • prosta procedura realizacji czeku.

Wystarczy, że zgłosisz do nas chęć realizacji czeku zagranicznego, a my dokonamy za Ciebie wszelkich formalności, abyś w ciągu14 dni otrzymał/a swoje pieniądze. Zwrot nastąpi bezpośrednio na Twój rachunek bankowy w PLN lub przekazem pocztowym – na wskazany przez Ciebie adres. Informujemy, że nie ma możliwości przekazania pieniędzy z realizacji czeku w walucie obcej.

Opłata za realizację czeku ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii lub Irlandii Południowej jest stała i wynosi w naszym biurze zaledwie 30 zł.

 

Pomoc

W związku z dużym zainteresowaniem naszych Klientów usługą realizacji czeku z zagranicznych urzędów poniżej odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania dotyczące tej usługi.

Jakie czeki realizujecie?

Ze względu na charakter naszego biura realizujemy wyłącznie czeki urzędowe, które wystawiane są przez zagraniczne urzędy podatkowe. Czek taki możesz otrzymać w wyniku zwrotu podatku zza granicy. Dzięki naszej pomocy, oddając go do inkasa w banku szybko odzyskasz swoje pieniądze. Obecnie nasza oferta obejmuje realizację czeków zagranicznych z:

  • Wielkiej Brytanii z HM Revenue & Customs (HMRC);
  • Irlandii z Ireland Revenue;
  • USA z Internal Revenue Services (IRS).

Jakie czeki przyjmujecie do inkasa?

Z uwagi na procedury banków, z którymi współpracujemy czek przyjmowany do inkasa (rozliczenia) musi posiadać minimalny termin ważności wynoszący co najmniej 6 tygodni. W związku z powyższym, czek może zostać oznaczony jako:

  • Valid for 6 months , co oznacza, że Twój czek traci ważność po 6 miesiącach od daty jego wystawienia;
  • Expiry date, na którym wskazana jest data do jakiej Twój czek jest aktualny;
  • Void after, na którym wskazana jest data, do kiedy Twój czek może zostać zrealizowany.

Ile wynosi okres ważności mojego czeku?

Najczęściej zagraniczny czek podatkowy z Irlandii oraz Wielkiej Brytanii jest ważny przez okres 6 miesięcy od daty jego wystawienia. Z kolei czeki federalne ze Stanów Zjednoczonych są ważne przez 1 rok, a czeki stanowe zwykle posiadają termin z określoną datą ważności i/lub realizacji. Jeżeli minął już termin ważności Twojego czasu, z naszą pomocą możesz otrzymać nowy czek i odzyskać swoje pieniądze. Szczegóły związane z tą usługą znajdziesz w dziale: Ponowne wystawienie czeku.

W jaki sposób mam podpisać czek?

Aby złożyć zagraniczny czek do inkasa niezbędne będzie jego podpisanie. Korzystając z naszych usług otrzymasz od nas instrukcję w jaki sposób należy postąpić z czekiem. Koniecznie pamiętaj, aby podpisać go długopisem z niebieskim atramentem, a składając na nim swój podpis weź pod uwagę to, że musi być on identyczny z tym, znajdującym się na załączonej kserokopii dowodu osobistego.

Czy mogę samodzielnie zrealizować czek z zagranicznego urzędu?

Tak, jednak w ten sposób możesz liczyć się z wysokimi kosztami realizacji oraz dłuższym czasem oczekiwania na swoje pieniądze. Z uwagi na to, że od lat realizujemy wiele czeków urzędowych, możemy liczyć na preferencyjne warunki w bankach, również pod względem kursu walutowego po jakim czek będzie realizowany. Dzięki temu korzystanie z naszych usług po prostu bardziej Ci się opłaca.

W przypadku dodatkowych pytań związanych z realizacją czeków z zagranicznych urzędów, prosimy o kontakt z naszym biurem.

Ponowne wystawienie czeku

Otrzymałaś/eś czek z zagranicznego urzędu, ale zapomniałaś/eś w terminie go zrealizować? A może zgubiłaś/eś czek lub nie dotarł on pod właściwy adres i nie został zrealizowany? Zachęcamy do skorzystania z naszej usługi dotyczącej ponownego wystawiania czeku z urzędu podatkowego z Wielkiej Brytanii oraz Irlandii.

Czeki ze zwrotem podatku z Irlandii oraz Wielkiej Brytanii są ważne przez 6 miesięcy od daty ich wystawienia. Czeki wystawione przez amerykański IRS są ważne nawet do 1 roku. Jeżeli posiadasz czek z jednego z tych krajów, któremu minął już termin ważności skontaktuj się z nami, ponieważ możemy Ci pomóc.

Korzystając z naszych usług odzyskasz swoje pieniądze z zagranicznego urzędu. Zgłosimy się w Twoim imieniu do brytyjskiego lub irlandzkiego urzędu podatkowego i uzyskamy dla Ciebie nowy czek. Możemy go również szybko zrealizować oraz przekazać Twoje pieniądze bezpośrednio na podany nam rachunek bankowy.

Procedura ponownego wystawienia czeku składa się z następujących kroków:

1. Skontaktuj się z nami

Wystarczy, że poinformujesz nas o tym, że chcesz uzyskać nowy czek z zagranicznego urzędu, a wyślemy Ci wszystkie wymagane dokumenty. Możesz to zrobić:

  • wypełniając formularz kontaktowy na naszej stronie internetowej;
  • dzwoniąc do nas pod numer: +48 32 297 39 04 lub +48 500 221 797;
  • pisząc do nas na e-mail: info@jubira-podatki.pl,
  • przychodząc do naszego biura i na miejscu dokonać wszystkich formalności.

2. Wypełnij dokumenty zgodnie z naszymi instrukcjami

W przypadku ponownego wystawiania czeku z urzędu podatkowego z Wielkiej Brytanii, Irlandii lub USA, otrzymasz od nas następujące dokumenty:

    • formularz osobowy, który podpisz i wypełnij;
    • umowę, którą wypełnij i podpisz w pozycji Zleceniodawca;
    • obcojęzyczne formularze, które należy tylko i wyłącznie podpisać

Uwaga: Podpis, jaki złożysz na wskazanych dokumentach musi być taki sam jak na kserokopii dowodu osobistego lub paszportu dołączonej do dokumentacji. Dodatkowo pamiętaj, aby wypełniając dokumenty używać długopisu z niebieskim tuszem.

Do wskazanej dokumentacji załącz:

    • oryginał czeku, którego ważność minęła, a jeżeli go nie posiadasz to wydaną przez urząd decyzję podatkową;
    • czytelną, najlepiej w powiększeniu, kserokopię dowodu osobistego lub paszportu (strona ze zdjęciem).

Dokumentację prosimy wysłać do nas listem poleconym lub kurierem nas adres:

Jubira F.H.U.

ul. Sienkiewicza 25b/1

41-200 Sosnowiec

z dopiskiem „Ponowne wystawienie czeku” podając kraj, którego dotyczy ta procedura.

3. Oczekujemy na nowy czek

Gdy otrzymamy od Ciebie pełną dokumentację, przekażemy ją w Twoim imieniu do urzędu podatkowego w Irlandii, USA lub w Wielkiej Brytanii. Czas oczekiwania na nowy czek wynosi minimum 3 miesiące z uwagi na to, że procedura uzyskania nowego czasu podobna jest do tej, która jest stosowana przy wnioskowaniu o zwrot podatku. Gdy tylko uzyskamy dla Ciebie nowy czek z zagranicznego urzędu, zrealizujemy go dla Ciebie i wypłacimy w wybrany przez Ciebie sposób (przelew na konto w PLN/walucie obcej lub przekazem pocztowym).

Koszt przeprowadzenia przez nasze biuro całej procedury ponownego uzyskania czeku z Wielkiej Brytanii lub Irlandii wynosi 9% + VAT (11,07% z VAT) kwoty zwrotu, jednakże nie mniej niż 55 GBP/EUR + VAT (67,65 GBP/EUR z VAT). W przypadku wartości czeku poniżej 300 GBP/EUR, opłata wynosi 41 GBP/EUR + VAT (50,43 GBP/EUR z VAT).

 

Tłumaczenia przysięgłe dokumentacji na j. angielski i niemiecki

Po powrocie z emigracji zarobkowej Polacy bardzo często starają się o zwrot podatku. Nie każdy jednak wie, że wniosek jaki składa się w urzędzie wymaga przedłożenia również tłumaczeń niektórych dokumentów. Z uwagi na kompleksową ofertę naszych usług, dzięki nam możesz skorzystać z pomocy tłumacza przysięgłego w korzystnej cenie.

Tłumaczenia wymagane są między innymi w przypadku wnioskowania do takich krajów takich jak Niemcy (zwrot podatku i zasiłek rodzinny), Austria (zwrot podatku i zasiłek rodzinny), Norwegia (zwrot podatku i zasiłek rodzinny), Norwegia, Dania, Szwecja.

Nasze biuro podatkowe współpracuje od wielu lat z tłumaczem przysięgłym, który specjalizuje się w tłumaczeniu dokumentów finansowych i prawnych związanych z pracą za granicą. Tym samym świadczymy usługę tłumaczenia dokumentacji wymaganej jako załącznik do wniosku/deklaracji podatkowej.

Ile kosztują usługi tłumaczenia dokumentacji?

Cena usługi tłumaczenia dokumentacji na język obcy jest ustalana przez tłumacza przysięgłego indywidualnie w zależności od ilości treści.

Za sprawą wieloletniej współpracy z tłumaczem, jesteśmy w stanie zaoferować usługi na najwyższym poziomie. Jednocześnie skorzystanie z naszej oferty pozwala skrócić czas naszego oczekiwania na Twoje przetłumaczone dokumenty, co wpływa na przyśpieszenie przekazania wniosku do zagranicznych urzędów.